Υπέρ της αυτονόμησης του Βορείου Έβρου ή απλά βουλευτής currier ;


Ο Βουλευτής Έβρου της ΝΔ  Αναστάσιος Δημοσχόκης έκανε κοινοβουλευτική αναφορά μεταφέροντας την επιστολή των φορέων του Έβρου για τη δημιουργία ξεχωριστής Περιφερειακής Ενότητας.
Αυτό σημαίνει ότι ο κ. Δημοσχάκης παίρνει θέση υπέρ της αυτονόμησης του Βορείου Έβρου , εκτός κι αν απλά κάνει μόνο την μεταφορά ως βουλευτής "courrier" 

Διαβάστε το δελτίο τύπου του κυβερνητικού βουλευτή

Αλεξανδρούπολη, 21/10/2021 

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ-ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕ ΒΟΡΕΙΟΥ ΈΒΡΟΥ


ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ 


Σε συνέχεια της ενημερωτικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε  (16/10) στην Ν.Ορεστιάδα με τα Μέλη της Επιτροπής διεκδίκησης της Διοικητικής αναδιάταξης του Νομού ο Βουλευτής Έβρου  Αν.Δημοσχάκης, κατέθεσε κοινοβουλευτική αναφορά στο Προεδρείο της Βουλής διαβιβάζοντας προς το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών την επιστολή-ψήφισμα για ενημέρωση, όπως δήλωσε κατά τον χρόνο της συνάντησης αναφορικά με την πρότασή τους.


Σε αυτή, αναλύονται οι επιπτώσεις που θα επέλθουν από την δομική αλλαγή στο σύστημα διοίκησης του Νομού  και την δημιουργία χωριστής ΠΕ Βορείου Έβρου.


Ακολουθεί αναλυτικά η Κοινοβουλευτική Αναφορά : 



Αλεξ/πολη, 21/10/2021 


ΑΝΑΦΟΡΑ


ΠΡΟΣ : ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 


ΘΕΜΑ : ΔΙΑΒΙΒΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ Ν.ΈΒΡΟΥ


Ο Βουλευτής Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης καταθέτει Κοινοβουλευτική Αναφορά προς το Υπουργείο Εσωτερικών διαβιβάζοντας την επιστολή-ψήφισμα των Μελών της Επιτροπής για την πρωτοβουλία διοικητικής αναδιάταξης του Ν.Έβρου.


Στο επίκεντρο αυτής βρίσκεται η διεκδίκηση τους για τη δημιουργία ξεχωριστής ΠΕ Βορείου Έβρου και αναλύονται οι επιπτώσεις που θα επέλθουν για τις αναπτυξιακές προοπτικές του ακριτικού Νομού.


Ο Καταθέτων Βουλευτής Ν.Έβρου

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΣΗΜΟΣΧΑΚΗΣ


Επισυνάπτεται η σχετική επιστολή


AITHMA

Διοικητική αναδιάταξη του νόμου Έβρου, με τη δημιουργία ξεχωριστής Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Έβρου, με δική της διοικητική οργάνωση, δικό της χωρικό Αντιπεριφερειάρχη και δικό της αναλογικό προϋπολογισμό. Το αίτημα αυτό αποτελεί μια φυσική εξέλιξη της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του Ν. Έβρου και θα πρέπει να επισκοπηθεί υπό το πρίσμα της αναζήτησης λύσης εξόδου της απομόνωσης του βορείου Έβρου και της ανάπτυξης του. Στόχο έχει να ανακόψει την συρρίκνωση της περιοχής και να την επαναφέρει σε αναπτυξιακή τροχιά μετά από πολλά χρόνια ύφεσης. Κυρίως όμως, είναι μια πρόταση που απαιτεί περισσότερο διοικητικές αποφάσεις παρά δημοσιονομικό κόστος. Για μας που γεννηθήκαμε μεγαλώσαμε και δραστηριοποιούμαστε εδώ είναι τόσο αυτονόητο το αίτημα που αναρωτιόμαστε γιατί η πολιτεία δεν το έχει υλοποιήσει ακόμη. Ο Βόρειος Έβρος πληροί τις προδιαγραφές ώστε να μπορεί να γίνει ξεχωριστή Περιφερειακή ενότητα Βλέποντας τα πληθυσμιακά δεδομένα από την απογραφή του 2011, φαίνεται ότι ο πληθυσμός του Βορείου Έβρου (Δ. Ορεστιάδας και Δ. Διδ/χου) είναι 57.188 κάτοικοι. Δηλαδή θα ήταν από μόνος του μία μέση Περιφερειακή Ενότητα της Ελλάδας: περίπου ίδιου πληθυσμού με την ΠΕ Πρέβεζας και πιο πάνω από τις ΠΕ Χίου, Φλωρίνης και Καστοριάς κτλ. Ο πληθυσμός δε του Δ. Σουφλίου είναι ακόμα 14.941 κάτοικοι. Βέβαια είναι δεδομένο πως αν μετρηθούμε αυτήν την στιγμή θα είμαστε σίγουρα λιγότεροι, αλλά αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο πρόβλημα που πρέπει να επιλύσουμε. Γεωγραφικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ΠΕ Έβρου είναι η πιο επιμήκης της Ελλάδας, με σχεδόν 200 χλμ μήκος και την πρωτεύουσα του στο νότιο άκρο του. Τα Πετρωτά απέχουν πχ από την πρωτεύουσα 165 χιλιόμετρα, ενώ το Ορμένιο απέχει 157 χιλιόμετρα. Για να επισκεφτεί ο κάτοικός τους μία υπηρεσία στην Αλεξανδρούπολη πρέπει με ιδιωτικό αυτοκίνητο να ταξιδέψει σχεδόν 2 ώρες. Με τα μέσα δε μαζικής μεταφοράς μπορεί και 2 μέρες διότι ως γνωστό δεν υπάρχει τακτική καθημερινή σύνδεση. Στις περισσότερες ΠΕ, όπως είναι λογικό, η πρωτεύουσα απέχει από το πιο απομακρυσμένο σημείο της περίπου 50-60 χλμ. Συνεπώς με κανονική κεντροβαρική θεώρηση η ΠΕ Έβρου θα έπρεπε να έχει δύο κέντρα : την Αλεξανδρούπολη και την Ορεστιάδα. Επίσης, αν συγκρίνουμε την έκταση του Βορείου Έβρου (ακόμα και χωρίς το Σουφλί) είναι περίπου ίδια με αυτήν της ΠΕ. Ξάνθης. Η οικονομική διάρθρωση του νοτίου τμήματος της ΠΕ Έβρου, είναι πολύ διαφορετική από το βόρειο τμήμα της. Στον νότο υπάρχει η Αλεξανδρούπολη που ανθεί. Κόμβος συγκοινωνιακός και ενεργειακός, με τουριστικές υποδομές, με διαφοροποιημένη οικονομία, είναι μια περιοχή που αποτελεί ελκυστικό προορισμό για επενδύσεις και με διαρκώς αυξανόμενο πληθυσμό. Αντίθετα, ο βορράς είναι μία περιοχή κατά βάση αγροτική, που διαθέτει τρία συνοριακά σημεία με χώρες φθηνές και με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές. Ως αποτέλεσμα, η περιοχή αιμορραγεί οικονομικά, διοικητικά και πληθυσμιακά. Επομένως οι αναπτυξιακές πολιτικές που οφείλουν να εφαρμόζονται στον Βορρά πρέπει να είναι τελείως διαφορετικές από αυτές του Νότου, ενώ οι έπει να είναι στοχευμένες σε εντελώς αντίθετα σημεία. Εθνικά θεωρούμε αυτονόητο πως όλος ο Έβρος και ακόμα περισσότερο ο Βόρειος Έβρος είναι μια περιοχή που το κεντρικό κράτος οφείλει να στηρίξει με κάθε μέσο, με σκοπό την συγκράτηση και αύξηση του πληθυσμού. Δεν χρειάζεται να αναπτύξουμε τα επιχειρήματά μας. Τα τελευταία γεγονότα μιλούν από μόνα τους Σύμφωνα με όλα τα παραπάνω κριτήρια, η διοικητική διαίρεση είναι και εφικτή και λογική και επωφελής. Άλλωστε το ίδιο το κράτος, το είχε αντιληφθεί παλαιότερα και έφερε κατά καιρούς διαφορές υπηρεσίες στο βόρειο τμήμα του νομού που στην υπόλοιπη χώρα τις συναντάμε στις πρωτεύουσες των νομών και σπανιότερα σε άλλες μεγάλες πόλεις του ίδιου νομού. Η διοικητική αρχιτεκτονική του Καλλικράτη και οι μνημονιακές συγκεντρωτικού χαρακτήρα επιταγές έφεραν την οικονομική, ψυχολογική και πληθυσμιακή κατάρρευση του Βορείου Έβρου. Συνδυαζόμενη δε με την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση έφερε στην περιοχή την τέλεια καταιγίδα. Οι θετικές επιπτώσεις που θα είχε ενδεχόμενη μετατροπή του Βορείου Έβρου σε μια ξεχωριστή Περιφερειακή Ενότητα; • Αρχικά, θα δημιουργούνταν μία θετική επίδραση στην ψυχολογία των κατοίκων βλέποντας ότι το κεντρικό κράτος αναγνωρίζει την περιοχή σαν ισότιμη με τις υπόλοιπες περιοχές στην Ελλάδα, επενδύοντας στην διοικητική ανάταξή της και στην επάνδρωση υπηρεσιών. • Η νέα έδρα οφείλει να πλαισιωθεί με επιτελικές υπηρεσίες: πχ Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, Ανάπτυξης, Υγείας, Εκπαίδευσης κτλ. Οι νέες υπηρεσίες επιβάλλεται με νέες προσλήψεις ή την κατάλληλη κινητροδότηση να επανδρωθούν με καινούργιο εξειδικευμένο προσωπικό, με όλα τα οφέλη που αυτό συνεπάγεται. • Η ύπαρξη αυτών των υπηρεσιών είναι βέβαιο πως θα λειτουργούσε σαν παράγοντας προσέλκυσης επιχειρήσεων και επαγγελματιών. • Μία ανεξάρτητη Περιφερειακή Ενότητα θα έχει δικό της χωρικό Αντιπεριφερειάρχη επικεντρωμένο στα ιδιαίτερα τοπικά προβλήματα, δικό της προϋπολογισμό, δικές της στοχευμένες δράσεις προς όφελος των κατοίκων και των τοπικών επιχειρήσεων, ενώ είναι βέβαιο πως θα οδηγούσαν και στην ίδρυση νέων. • Μία ξεχωριστή Περιφερειακή Ενότητα θα είχε μία ισχυρή φωνή για να θέσει ένα άλλο πλαίσιο διεκδίκησης, διαφορετικό από αυτό που αρμόζει στο νότιο τμήμα του νομού. Για παράδειγμα το μεταφορικό ισοδύναμο, ένταξη πιθανόν στις περιοχές με ειδικά μειονε ηλεκτροκίνηση σιδηροδρομικής γραμμής και σύνδεση με το αεροδρόμιο και την Βουλγαρία κτλ - Ο κατάλογος είναι απεριόριστος. • Έχοντας σαν δεδομένο πως η Αλεξανδρούπολη είναι ένα υπερτοπικό κέντρο της ΑΜΘ και ο Βόρειος Έβρος και το Σουφλί είναι η ενδοχώρα της, είναι βέβαιο πως η ενδυνάμωση της ενδοχώρας μόνο να ωφελήσει μπορεί και το κέντρο. Παρ' ότι κάποιοι αντιλαμβάνονται την πρόταση αυτή σαν διαχωρισμό, στην πραγματικότητα είναι το εντελώς αντίθετο: είναι συνένωση δυνάμεων δύο ή τριών Δήμων, με διαφορετικό ίσως μέγεθος, αλλά σίγουρα με τα ίδια ακριβώς προβλήματα. Μια συμμαχία που είναι ίσως η τελευταία λύση για την αναστροφή της κατάρρευσης της περιοχής. Μια τέτοια κίνηση όχι μόνο δεν είναι επιβλαβής, αλλά - με ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος - θα έχει πολύπλευρα και πολύτιμα οφέλη. Είναι μία πρακτικά εφαρμόσιμη λύση που θα ισχυροποιήσει μια εθνικά ευάλωτη περιοχή και θα ωφελήσει όχι μόνο το Βόρειο τμήμα του νομού Έβρου, αλλά ολόκληρη την Θράκη, ολόκληρη την Ελλάδα και τελικά ολόκληρη την Ευρώπη. Άλλωστε έχει αποδειχθεί περίτρανα τον τελευταίο καιρό η κρισιμότητα και σημασία της περιοχής μας στην ασφάλεια του συνόλου της ΕΕ. Η πρόταση αυτή ασφαλώς και δεν είναι πανάκεια για τα προβλήματα της περιοχής. Θα δώσει όμως ένα έμπρακτο σημάδι στους ακρίτες ότι η πατρίδα είναι δίπλα τους, αφουγκράζεται τις ανησυχίες τους, πράγμα αρκετό για να συγκρατήσει την πληθυσμιακή κατάρρευση. Παράλληλα, μπορεί να απελευθερώσει δημιουργικές δυνάμεις από την διαρκή διεκδίκηση του αυτονόητου. Μιλάμε για την ύστατη προσπάθεια επιβίωσης της περιοχής η οποία αν πετύχει θα ωφελήσει τους πάντες. Είναι δηλαδή, μια καθαρή περίπτωση αμφίπλευρου κέρδους που κανονικά δεν θα έπρεπε καν να διεκδικήσουμε: το ίδιο το κεντρικό κράτος έπρεπε να το έχει δρομολογήσει από μόνο του. ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια