Η ανύπαρκτη συμμετοχή είναι υπέρβαση στόχου στην «Μόνιμη Μείωση Τιμής» που υπόσχεται -5% όταν η ακρίβεια στη διετία φτάνει το 25% και συνεχίζεται
Προκλητική παραμένει η προσπάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να κάνουν το άσπρο μαύρο στο πεδίο της ακρίβειας ακρίβειας στα τρόφιμα, που στραγγαλίζει ασταμάτητα τα ελληνικά νοικοκυριά εδώ και δύο χρόνια, όπως δείχνει ακόμη μία ανακοίνωση για τα προϊόντα που εντάσσονται στην «Μόνιμη Μείωση Τιμής».
Κώστας Σκρέκας / Αναφέρθηκε σε τιμές ελαιολάδου που δεν υπάρχουν στο καλάθι
Το υπουργείο Ανάπτυξης ανέβασε τους κωδικούς που συμμετέχουν σε 770, αναφέροντας ότι «έχει ξεπεραστεί κατά πολύ ο αρχικός στόχος των 500 κωδικών με μείωση το λιγότερο 5% στα ράφια των σούπερ μάρκετ για τουλάχιστον έξι μήνες».
Με βάση τις ανακοινώσεις και δηλώσεις Σκρέκα, οι κωδικοί που εντάσσονται στην «Μόνιμη Μείωση Τιμής» ήταν (σε παρένθεση ο ρυθμός αύξησης):
14/11 770 κωδικοί (+22 ημερησίως από την προηγούμενη, +27 ημερησίως από την αρχική ανακοίνωση)
09/11 660 κωδικοί (+44 ημερησίως από την προηγούμενη, +28 ημερησίως από την αρχική ανακοίνωση)
02/11 348 κωδικοί (+14 ημερησίως από την προηγούμενη ανακοίνωση)
25/10 233 κωδικοί
Το «πρόβλημα» είναι ότι στην Ελλάδα διατίθενται σχεδόν 75.000 κωδικοί με προϊόντα σταθερού barcode και τα τρόφιμα είναι πάνω από 50.000 κωδικοί. Ακόμη κι αν θεωρούσε κανείς καλοπροαίρετα ότι τα περισσότερα είναι ήσσονος σημασίας για ένα νοικοκυριό, οι κωδικοί που θεωρούνται μεγάλης ροής είναι πάνω από 4.400. Δηλαδή, είναι ένας ωκεανός ακρίβειας και η «μόνιμη μείωση τιμής» είναι προσπάθεια να τον αδειάσει κανείς με... κουτάλι.
Η συνεχής έμμεση διαφήμιση παραγωγών/προμηθευτών/χονδρεμπόρων η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι εμφανές ότι δεν πείθει ιδιαίτερα την αγορά, έστω για αυτό το ισχνό 5%. Με τον μέσο όρο αύξησης των κωδικών να σταθεροποιείται κάτω από τους 30 ημερησίως, οι 50.000 κωδικοί δεν θα καλύπτονταν ούτε καν στο τέλος της τετραετίας.
Ακόμη χειρότερα, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα παραμένει σχεδόν διπλάσιος αυτού του 5% ενώ ακόμη χειρότερα σε βάθος διετίας (όταν δηλαδή ξεκίνησε η έκρηξη της ακρίβειας, το φθινόπωρο του 2021) έχει φτάσει το 25%.
Έτσι, αν συνεχιστεί η ανεξέλεκτη κερδοσκοπία και οι ανατιμήσεις, σε ένα χρόνο από την εφαρμογή της «Μόνιμης Μείωσης Τιμής» για 6 μήνες, οι συνολικές ανατιμήσεις στα τρόφιμα θα έχουν φτάσει το 35% και σε βάθος διετίας το 50%. Θα είναι δηλαδή δεκαπλάσιες...
Από τα παραπάνω μοιάζει πρόδηλο ότι ο μόνος πραγματικός σκοπός του μέτρου είναι το επικοινωνιακό παιχνίδι με κάθε δυνατό τρόπο, μέχρι τις κάλπες των Ευρωεκλογών του 2024, τον επόμενο Ιούνιο.
Σημειώνεται ότι ακόμη και αυτό το 5% δεν είναι εγγυημένο ότι αφορά καν τον καταναλωτή. Η «τιμή ραφιού» στην οποία αναφέρεται η απόφαση του υπουργείου είναι η εικονική τιμή που ορίζει ο παραγωγός ή χονδρέμπορος, πριν δώσει το προϊόν με σημαντική έκπτωση/προσφορά προκειμένου να εξασφαλίσει τις πωλήσεις του. Ωστόσο, είναι οι λιανέμποροι που τελικά διαλέγουν την τιμή στην οποία θα διαθέσουν το προϊόν, με μόνο κριτήριο τον ανταγωνισμό και την ανάγκη τους να διατηρήσουν τα μερίδιά τους στην αγορά. Οι τιμές στις οποίες πωλούν οι παραγωγοί και χονδρέμποροι, δεν είναι αυτές στις οποίες αγοράζει ο καταναλωτής. Ωστόσο, θα βομβαρδιστεί με ταμπελάκια που αναφέρουν «μόνιμη μείωση τιμής» μέσα στους χώρους πώλησης.
Πηγή: Η ΑΥΓΗ
0 Σχόλια