Recents in Beach

“Ούτε γουλιά Coca Cola”: το παζλ των πληγμάτων στην πολυεθνική

 


Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης 

“Η Coca Cola καπηλεύεται τον μινωικό πολιτισμό”, είναι ο τίτλος ενός παλαιότερου άρθρου μου για την απεργία στην πολυεθνική και το μποϊκοτάζ στα προϊόντα της. Απεργία που κήρυξαν οι εργαζόμενοι μετά το κλείσιμο της παραγωγικής μονάδας στην Θεσσαλονίκη με το σύνθημα “Ούτε γουλιά Coca Cola”.

Το άρθρο ήταν ένα από τα πολλά που είχα δημοσιεύσει, κατά καιρούς και με διάφορες αφορμές, για τις απεργιακές κινητοποιήσεις και το κίνημα “Ούτε γουλιά”. Μετά από κάποιον καιρό συνέβη κάτι αξιοπερίεργο, τα άρθρα μου, προφανώς μετά από προσφυγή της αμερικανικής πολυεθνικής στην google, υπήχθησαν σε καθεστώς “λήθης". Δηλαδή δεν εμφανίζονται όταν κάποιος αναζητά πληροφορίες με βάση το ονοματεπώνυμό μου. Φυσικά, το δικαίωμα στη λήθη δεν είναι απόλυτο, τα άρθρα δεν αφαιρέθηκαν, συνεχίζουν να ευρίσκονται στο Διαδίκτυο, αρκεί κάποιος/α να πληκτρολογήσει τις κατάλληλες λέξεις “κλειδιά” ή τον τίτλο τους. 

Τις τελευταίες ημέρες έχουν περιοριστεί οι εμφανιζόμενες σελίδες στην google, που αφορούν το ονοματεπώνυμό μου, σε μία και μόνο! Δηλαδή αν πληκτρολογήσει κάποιος/α το ονοματεπώνυμό μου και πάει στις “ειδήσεις” θα παρουσιαστεί μόνο μια σελίδα με τίτλους και αναφορές στο πρόσωπό μου. Και, φυσικά, ο επισκέπτης ενημερώνεται ότι μερικές σελίδες δεν εμφανίζονται διότι υπόκεινται στους περιορισμούς της “λήθης”. Όποιος/α ενδιαφέρεται μπορεί να δει και το κείμενο της google για τους λόγους αυτού του περιορισμού.

Αυτό συμβαίνει εδώ και αρκετά χρόνια. Όταν υπάρχει, για κάποιο λόγο, ενδιαφέρον για τα παλιά μου άρθρα αναφορικά με την Coca Cola 3 E, η πολυεθνική χρησιμοποιεί όλες τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές δυνατότητες για να εξαφανίσει τους τίτλους των άρθρων που περιέχουν τη λέξη Coca Cola. Και, έτσι, καταλήγει ο επισκέπτης/τρια να ευρίσκει στις σχετικές ειδήσεις για το όνομά μου, μία μόνο σελίδα. 

(Παρέκβαση: Ένα μεγάλο πλήγμα κατά των απεργών επέφερε η πολυεθνική, (γιατί ποιος άλλος να το επιδίωξε;) καταργώντας την σελίδα τους στο facebook, η οποία είχε τεράστιο αριθμό “ακολούθων” και ακόμη περισσότερο φωτογραφικό υλικό και υλικό ανακοινώσεων αλληλεγγύης από άλλες οργανώσεις και φορείς. Είναι απορίας άξιο αν το facebook δικαιούται νομικώς να παρακρατεί όλο αυτό το υλικό και να μην το επιστρέφει στον κάτοχο της σελίδας. Κατ΄ ουσίαν, πρόκειται για πολύτιμο αρχειακό υλικό με ιστορική αξία).  

Από τη μία ο διάβολος έχει πολλά ποδάρια, από την άλλη είχα και εγώ προβλέψει κάποια πράγματα κάνοντας διάφορες σκέψεις για τις πιθανότητες “λειτουργικής σίγασης” των άρθρων μου. Για το λόγο αυτό και ως ελάχιστη προφύλαξη, από ένα παρόμοιο ενδεχόμενο, σε διάφορα άρθρα μου ενσωμάτωνα πάντοτε και παλαιότερους τίτλους κειμένων για να έχουν, σε αυτά, ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση οι αναγνώστες/στριες.

Και διαπιστώνω, τις τελευταίες ημέρες, μια τεράστια δραστηριότητα αναζήτησης επίκαιρων πολιτικών κειμένων με την υπογραφή μου, αλλά παράλληλα - εδώ πατάει το πόδι του ο διάβολος - και μια, ακόμη μεγαλύτερη, δραστηριότητα γύρω από παλαιότερα άρθρα μου για το μποϊκοτάζ στην Coca Cola. Και ενώ μόνο μια σελίδα της google παρουσιάζει στις “ειδήσεις” τίτλους άρθρων μου, καθημερινά, στην τελευταία θέση, παρά τις προσπάθειες της αμερικανικής πολυεθνικής και των αρμόδιων υπαλλήλων της να εξαφανιστεί και αυτή η αναφορά τίτλου, εμφανίζεται στην σελίδα αυτή το άρθρο “Η Coca Cola καπηλεύεται το μινωικό πολιτισμό”, από την ηλεκτρονική σελίδα της εφημερίδας “Αγώνας της Κρήτης” (το άρθρο είναι αναρτημένο και σε άλλες ιστοσελίδες, αλλά η συγκεκριμένη φαίνεται πως παρουσιάζει την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα).

Κατά σύμπτωση, στις αρχές της εβδομάδας, στο μπαλκόνι των γραφείων της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών (ΠΟΕΕΠ) - (Φιλίππου 43 –Ρωμαϊκή Αγορά – Θεσσαλονίκη) – αντικαταστάθηκε από τους εργαζόμενους το κατεστραμμένο, εδώ και εβδομάδες, πανό των απεργών της Coca Cola, που καλεί τους καταναλωτές να βγάλουν “ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ στα προϊόντα της Coca Cola”. Αλλάζει κάτι; 

Από την άλλη η Coca Cola προσπαθεί, μετά την πανδημία, να αναδιπλωθεί σε όλη την Ελλάδα με διάφορες καμπάνιες. Το μποϊκοτάζ πάλι, αν και ατόνησε σε μεγάλο βαθμό, εξαιτίας των πληγμάτων που δέχτηκε, μέσα και μετά την πανδημία και λόγω πολέμου, ο ευρύτερος εργατικός χώρος με τις αναταράξεις σε διάφορα εργοστάσια του κλάδου, π.χ. ΜΑΛΑΜΑΤΙΝΑ, ΤΣΑΝΤΑΛΗ κ.α., φαίνεται ότι έχει αφήσει διαχρονικό αποτύπωμα στον χώρο των αναψυκτικών, ποτών και των χυμών. 

Τα κείμενά μου στο Διαδίκτυο, σε διάφορες ιστοσελίδες  - επέλεξα τούτη την πρακτική των πολλαπλών αναρτήσεων του ιδίου κειμένου για να μην μπορέσει η Coca Cola να προσεγγίσει τους κατόχους των ιστοσελίδων και να τους δελεάσει με κάποια διαφήμιση ή άλλες παραχωρήσεις – αποτελούν κομμάτια ενός παζλ που αν τα συγκεντρώσει κάποιος/α θα έχει μια σχετικά ικανοποιητική εικόνα για την πορεία του αγώνα των εργαζομένων και τα δεινά πλήγματα που επέφερε, όλα αυτά τα χρόνια, το μποϊκοτάζ στην αμερικανική πολυεθνική και για τις επιχειρηματικές εξελίξεις στο χώρο των αναψυκτικών και των χυμών. Κάποια κείμενα επιβεβαιώθηκαν απολύτως ως προς τις προβλέψεις τους, όπως εκείνο για την Coca Cola με στέβια. Φυσικά και άλλα πολλά. Οι τυχόν ανακρίβειες και κάποιες υπερβολές σε ορισμένα ζητήματα ήταν απόρροια της ταχύτητας των εξελίξεων, αλλά δεν αλλοίωναν τον πυρήνα των λεγομένων. 

Όλα αυτά, κάποια στιγμή, θα συγκεντρωθούν, θα γίνει η κριτική επεξεργασία τους και θα εκδοθούν σε κάποιο τόμο, μαζί με άλλα στοιχεία που αφορούν την αποικιακή συμπεριφορά της αμερικανικής πολυεθνικής στη χώρα μας.

Συνεχίζουμε: “Ούτε γουλιά Coca Cola”… έτσι ενισχύουμε την ελληνική παραγωγική βάση στον κλάδο των αναψυκτικών, του εμφιαλωμένου νερού και των χυμών. 

Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι οργανωτικός γραμματέας της ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ (www.sopro.gr )


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

script data-cfasync="false" type="text/javascript" id="clever-core">