Εγκαίνια νέου λεωφορείου... στην Κίνα έκανε προχθές το υπουργείο Μεταφορών, αφού επί πέντε συναπτά έτη η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν έχει καταφέρει να εγκαινιάσει ούτε ένα καινούργιο λεωφορείο αστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα. Τα εγκαίνια, όπως ενημερωθήκαμε από τη χθεσινή επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου, αφορούν το πρώτο πρότυπο ηλεκτρικό λεωφορείο, από τα συνολικά 250 λεωφορεία τα οποία θα παραλάβει η Ο.ΣΥ. από την κινεζική εταιρεία Yotong με βάση την πρόσφατα υπογραφείσα σύμβαση.
Για την τελετή στην Κίνα, και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις της Yotong, βρέθηκαν ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γ. Ξιφαράς μαζί με τα μέλη της Επιτροπής Παραλαβής Λεωφορείων και Παρελκόμενων του διαγωνισμού, οι οποίοι ολοκλήρωσαν τον έλεγχο του πρότυπου λεωφορείου και των παρελκόμενων συσκευών, δηλαδή του φορτιστή και της κινητής μονάδας έκτακτης φόρτισης, διαπιστώνοντας ότι «πληρούν τις προδιαγραφές του διαγωνισμού με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης». Κατόπιν «συμπληρώθηκαν τα σχετικά πρωτόκολλα επιθεώρησης του λεωφορείου, με τα οποία εκκινεί η μαζική παραγωγή των οχημάτων», όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα νέα λεωφορεία αναμένεται να έρθουν στην Ελλάδα σε έξι μήνες, όπως είχε ενημερώσει στις 4 Σεπτεμβρίου από το βήμα της Βουλής ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας. Στη σχετική ανακοίνωση μάλιστα σημείωνε χαρακτηριστικά ότι «έως το τέλος Απριλίου 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη». Επιπρόσθετα, θα πρόκειται για τα πρώτα καινούργια λεωφορεία έπειτα από πέντε χρόνια κυβερνητικής θητείας της Ν.Δ., τα οποία αποτελούν τμήμα του περίφημου διαγωνισμού των 770 οχημάτων, τον οποίο όμως έχουν καταφέρει ήδη να αποξηλώσουν μειώνοντας τον αριθμό τους.
Αρχικά τα 770 έγιναν 650 διότι ματαιώθηκε το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, που αφορούσε την προμήθεια 120 υβριδικών λεωφορείων το 2022, καθώς δεν είχαν κατατεθεί προσφορές. Επιπλέον, άλλα 200 «πράσινα» λεωφορεία, αυτή τη φορά με φυσικό αέριο, απεντάχθηκαν λόγω απώλειας της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, με την Ε.Ε. να μην τα χρηματοδοτεί στο πλαίσιο του διαγωνισμού, μιας και παύουν από το 2024 να θεωρούνται οικολογικά με φόντο την ενεργειακή κρίση αλλά και τις νέες, πιο φιλικές στο περιβάλλον τεχνολογίες. Πήγες του υπουργείου Μεταφορών είχαν περιγράψει ότι αναζητείται νέα πηγή χρηματοδότησης για τα οχήματα αυτά, παραμένοντας άγνωστο για πόσα τελικά και πότε θα υπογραφούν σχετικές συμβάσεις για την προμήθεια αυτών όσο και των λοιπών του διαγωνισμού.
Η παραπάνω συνθήκη, εξάλλου, φαίνεται πως τροχιοδρομεί και τη συνέχιση από την τωρινή ηγεσία της πολιτικής Καραμανλή, με επέκταση της προμήθειας οχημάτων μέσω leasing, όπως έχουν διαμηνύσει κύκλοι του υπουργείου, καθώς και της υφιστάμενης σύμβασης του ΟΑΣΑ με τα ΚΤΕΛ, η οποία παρατάθηκε ήδη για δύο μήνες ακόμη, ενώ πρόκειται να παραταθεί εκ νέου για άλλους τέσσερις τον Δεκέμβριο σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής.
Πηγή: Η ΑΥΓΗ
0 Σχόλια