Με ευθύνη της διοίκησης Νίκα, η Λακωνία κινδυνεύει να χάσει μια μοναδική αναπτυξιακή ευκαιρία, που δεν θα ξαναβρούμε στη γενιά μας. Ακόμα, όμως, προλαβαίνουμε να αντιστρέψουμε την προδιαγεγραμμένη αρνητική φορά των πραγμάτων. Εάν υπάρχει πολιτική βούληση.
Ανακρίβεια είναι ότι δεν υπάρχουν χρήματα. Στο λεγόμενο ΕΣΠΑ, που είναι το πρόγραμμα «Πελοπόννησος 2021-2027», προστίθεται το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από τα μέσα του 2021 έως το τέλος του 2026. Τηρουμένων των αναλογιών, τα κονδύλια που θα εισρεύσουν στη χώρα μας – και, κατ’ αναλογία, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου – την προγραμματική περίοδο 2021-2027 είναι συγκρίσιμα με εκείνα της δεκαετίας του ’80. Συνεπώς, χρήματα υπάρχουν – δικαιολογίες δεν υπάρχουν.
Η διοίκηση Νίκα είχε το προνόμιο της αρχικής ένταξης έργων και στις δύο αυτές δεξαμενές κονδυλίων. Ποια είναι τα μεγάλα οδικά έργα που εντάχθηκαν για χρηματοδότηση, ώστε να αντιμετωπιστεί η συγκοινωνιακή διαίρεση της Λακωνίας σε βορρά-νότο;
Ανακρίβεια είναι ότι, δήθεν, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν χρηματοδοτεί πλέον νέες οδικές χαράξεις. Κατ’ αρχάς, υπάρχει το προηγούμενο της απόφασης Σκυλακάκη στις 15.12.2022 για την συγχρηματοδότηση του τμήματος του ΒΟΑΚ «Χανιά-Ηράκλειο» από το Ταμείο Ανάκαμψης [πυλώνας 4 («Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας»), άξονας 4.6 («Εκσυγχρονισμός και βελτίωση της ανθεκτικότητας κύριων κλάδων της οικονομίας της χώρας»)]. Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Πελοπόννησος 2021-2027», χρηματοδοτείται η δράση 3.ii.1.1: «κατασκευή/αναβάθμιση άλλων οδών για τη βελτίωση της συνδεσιμότητας της περιφέρειας» στο πλαίσιο της προτεραιότητας 3. Εκεί για παράδειγμα, θα μπορούσε να είχε ενταχθεί η οδική παράκαμψη της Γκοριτσάς, όπως και παρακάμψεις άλλων οικισμών, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τίποτα από αυτά δεν έγινε.
Πηγή: Νοtospress.gr
0 Σχόλια