Recents in Beach

Η ψήφος βγαίνει από το... πορτοφόλι. Η οικονομική κατάσταση το πρώτο στοιχείο που υπαγορεύει την πρόθεση ψήφου και την τελική επιλογή στην κάλπη.

 


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΛΕΩΝΙΔΑ ΣΤΑΜΟΥ Maître Ιδιωτικού Δικαίου, Δικηγόρος παρ’ Αρείω 

Πάγω, Αντιπρόεδρος κινήματος ΥΠΕΡΒΑΣΗ μέλος του νέου κόμματος "Γαλάζιοι"

1.      Πως οδηγηθήκατε στην απόφαση να εμπλακείτε ενεργά στην πολιτική και να πολιτευθείτε με τους «Γαλάζιους» ;;;

Στην Υπέρβαση είμαστε «πολιτικά ζώα» από ιδρύσεως του σωματείου μας, το 2013. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν είχε βρεθεί ο πολιτικός φορέας που, στα πλαίσια της γενικότερης ιδεολογίας μου, θα υιοθετούσε τις ιδρυτικές αρχές της «Υπέρβασης» για το τραπεζικό σύστημα και την βιώσιμη διευθέτηση του ιδιωτικού χρέους νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Σήμερα, λοιπόν, μετά από 9 ολόκληρα χρόνια, στην διάρκεια των οποίων ο αγώνας της «Υπέρβασης» κόντρα στην τραπεζική αυθαιρεσία δικαιώνεται καθημερινά  στην κοινωνία και στα δικαστήρια όλης της χώρας, ήρθε επιτέλους το πλήρωμα του χρόνου και βρέθηκε ο νέος πολιτικός φορέας των «Γαλάζιων», που τόλμησε να υιοθετήσει, μέχρι κεραίας, αυτούσια την πρόταση της «Υπέρβασης» για το ιδιωτικό χρέος νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Έτσι, λοιπόν, στο πλαίσιο αυτό, με ομόφωνη απόφαση της διοικούσας επιτροπής της «Υπέρβασης», αποφασίσαμε το σωματείο μας να στηρίξει δυναμικά τους «Γαλάζιους», με πρώτη, συμβολική κίνηση, την δική μου, προσωπική συμμετοχή, ως Αντιπροέδρου της «Υπέρβασης», στο οργανωτικό σχήμα και στα ψηφοδέλτια του νέου αυτού πολιτικού φορέα, που τολμώντας να υιοθετήσει τις ιδρυτικές αρχές της «Υπέρβασης» για το τραπεζικό σύστημα και το ιδιωτικό χρέος, αποδεικνύει στην πράξη ότι δεν έχει δουλείες, εξαρτήσεις και διαμαρτυρημένα πολιτικά γραμμάτια, όπως, δυστυχώς, έχει το σύνολο του ελληνικού πολιτικού συστήματος, από την άκρα αριστερά, μέχρι την άκρα δεξιά. Ποιος μπορεί άραγε να ξεχάσει τα οπισθόφυλλα του «Ριζοσπάστη» με τις διαφημίσεις της «Eurobank», την κατανομή σημαντικού μέρους από την πίτα της τραπεζικής διαφημιστικής δαπάνης σε μεγάλες εφημερίδες της αριστεράς, τα αποικιοκρατικά τραπεζονομοθετήματα της πρώτης φοράς αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ, ήδη από την εποχή Βαρουφάκη, τα θαλασσοδάνεια του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, των υπουργών, των βουλευτών, αλλά και των ίδιων των Προέδρων τους και, κερασάκι στην τούρτα, ακόμη και την απασχόληση δεκάδων στελεχών της «Χρυσής Αυγής» ως μπράβοι και συνοδοί ασφαλείας σε τραπεζίτες, κλπ εθνικούς νταβατζήδες ;;;

2.    Τι εννοείτε όταν αναφέρετε ότι η εμπλοκή σας στους «Γαλάζιους» είναι πρωτίστως συμβολική ;;;

Όπως ήδη σας προανέφερα, η δική μου συμμετοχή στους «Γαλάζιους» είναι πρωτίστως συμβολική, υπό την έννοια ότι ανοίγει τον δρόμο της επίσημης, θεσμικής στήριξης της «Υπέρβασης» και των χιλιάδων μελών και φίλων της, εντός και εκτός Ελλάδας, στο νέο αυτό πολιτικό φορέα, ενώ ταυτόχρονα σηματοδοτεί και την έλευση στους «Γαλάζιους» πολλών ακόμη προσχωρήσεων και υποψηφιοτήτων, από τους πρωταγωνιστές της πρώτης γραμμής, μέχρι τους μαχητές των μετόπισθεν του σωματείου μας. 

3.   Μπορείτε να μας οριοθετήσετε με λίγες λέξεις το φλέγον ζήτημα του ιδιωτικού χρέους νοικοκυριών και επιχειρήσεων στην Ελλάδα του 2022 ;;;

Στην Ελλάδα, σήμερα, είναι πολλοί εκείνοι που μιλούν για το Ιδιωτικό Χρέος, έχοντας μάλιστα και το θράσος να καταθέτουν προτάσεις για την διευθέτησή του, χωρίς όμως να γνωρίζουν ούτε τα στοιχειώδη για την σύγχρονη αυτή οικονομική μάστιγα της ελληνικής κοινωνίας και, ιδιαίτερα, χωρίς να γνωρίζουν ούτε ακόμη το πραγματικό του ύψος και, έτσι, το μέγεθος του ίδιου του προβλήματος που ισχυρίζονται ότι θέλουν να επιλύσουν.....
Δεν φταίνε, όμως, μόνον οι αυτόκλητοι αυτοί ειδικοί, αφού ακόμη και τα εκάστοτε δημοσιευόμενα, επίσημα στοιχεία για το ελληνικό Ιδιωτικό Χρέος σε Τράπεζες, Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία και Παρόχους Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, είναι πλασματικά, επειδή :

 ·       Σε ότι αφορά τις οφειλές σε Τράπεζες και Funds, αυτές αναφέρονται μόνο ως προς το συνολικό κεφάλαιο της οφειλής μέχρι την καταγγελία της πιστωτικής σύμβασης, χωρίς έτσι να περιλαμβάνουν τους εξολογιστικούς και τους τόκους υπερημερίας, με τους ανατοκισμούς και τις κεφαλαιοποιήσεις τους, που επιβαρύνουν κάθε τραπεζική οφειλή μετά την καταγγελία της αντίστοιχης πιστωτικής σύμβασης. Έτσι, τα συνολικά, πραγματικά ποσά που απαιτούνται σήμερα από δανειολήπτες και εγγυητές δανείων και πιστωτικών καρτών, υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 200 Δις ευρώ.

·       Σε ότι αφορά τις οφειλές σε Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία, αυτές αναφέρονται μόνο ως προς το βασικό κεφάλαιο εκάστης οφειλής, χωρίς να περιλαμβάνουν πρόστιμα, προσαυξήσεις και τόκους. Έτσι, σήμερα, οι συνολικές, πραγματικές οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων στο Δημόσιο, υπολογίζεται ότι πλησιάζουν τα 200 Δις ευρώ, ενώ, οι αντίστοιχες πραγματικές οφειλές στα Ασφαλιστικά Ταμεία, υπολογίζεται ότι ανέρχονται στα 40 Δις ευρώ. Τα στοιχεία, μάλιστα, αυτά, επιβεβαιώνονται και από πρόσφατη έρευνα του Παντείου Πανεπιστημίου.

 Έτσι, λοιπόν, σήμερα, το συνολικό, πραγματικό Ιδιωτικό Χρέος των ελληνικών νοικοκυριών και των επιχειρήσεων, έχει φτάσει στα 450 Δις ευρώ, ήτοι στο 250% του ΑΕΠ, έχοντας πλέον ξεπεράσει ακόμη και το Δημόσιο Χρέος, με αποτέλεσμα, αυτό να καθίσταται προδήλως μη βιώσιμο και αδύνατο ποτέ να εξυπηρετηθεί, ακόμη και αν η Ελλάδα καταφέρει να πετύχει το θαύμα του αέναου, σταθερού, διψήφιου ετήσιου ρυθμού ανάπτυξης, για τα επόμενα 50 χρόνια. Και αν στα 450 αυτά Δις προστεθεί και το ιδιωτικό χρέος του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, τότε το νούμερο που προκύπτει κάνει το Δημόσιο Χρέος να φαντάζει επιτραπέζιο παιδικό παιχνίδι.

 4.    Ποια είναι, λοιπόν, η πρόταση της «Υπέρβασης» για το ιδιωτικό χρέος, που υιοθέτησαν οι «Γαλάζιοι» ;;;

Στην ΥΠΕΡΒΑΣΗ, μετά από 9 χρόνια αγώνα στο πλευρό 50.000 Δανειοληπτών και Εγγυητών δανείων και πιστωτικών καρτών, οι οποίοι, σχεδόν στο σύνολό τους, τυγχάνουν ταυτόχρονα και Οφειλέτες του Δημοσίου και των Ασφαλιστικών Ταμείων και, ιδιαίτερα, με την εξειδικευμένη γνώση της Επιστημονικής μας Ομάδας και την εμπειρία των 600 περίπου δικαστικών αποφάσεων δικαίωσής των Μελών μας απέναντι στις τράπεζες, αλλά και με τα απολογιστικά στοιχεία των 2.500 τουλάχιστον ρυθμίσεων που τους βοηθήσαμε να πετύχουν, με γενναία κουρέματα των οφειλών τους, είχαμε όχι μόνο το δικαίωμα, αλλά, πρωτίστως, την υποχρέωση, ως ο μεγαλύτερος συλλογικός φορέας δανειοληπτών στα ελληνικά χρονικά, να διατυπώσουμε την δική μας πρόταση για την διευθέτηση και την βιώσιμη ρύθμιση του ιδιωτικού χρέους. Μια πρόταση που δεν συνιστά κενό γράμμα δημιουργικών παραισθήσεων, χωρίς κανένα αντίκρισμα στην πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά τα ελληνικά νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις, αλλά γειωμένη στην συνισταμένη και τον κοινό τόπο των παράλληλων αναγκών των 4.500.000 ΑΦΜ στα οποία είναι χρεωμένο το ιδιωτικό χρέος, του τραπεζικού συστήματος, των εθνικών προϋπολογισμών και, εν τέλει, της ίδιας της εθνικής μας οικονομίας.

Οφειλές σε Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία

Χρέη Πανδημίας


Οριζόντια, αναλογική διαγραφή, με βάση έναν αλγόριθμο σταθμισμένο στην μείωση του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων και των ακαθάριστων εισοδημάτων των φυσικών προσώπων. Με τον τρόπο αυτό δεν θα ωφεληθούν όσοι δεν είχαν μείωση εσόδων και εισοδημάτων κατά την διάρκεια της πανδημίας, ενώ, τα χρέη των πληττόμενων θα κουρευτούν, ακόμη και μέχρι συνολικής διαγραφής, αναλογικά με την πραγματική ζημία που υπέστησαν.

Χρέη προ Πανδημίας


Μείωση τόκων και οριζόντια διαγραφή του συνόλου προστίμων και προσαυξήσεων του κεφαλαίου εκάστης οφειλής.

Συνολικά Χρέη σε Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία


Τα νέα, μειωμένα ποσά που θα προκύψουν ανά ΑΦΜ, τόσο για τα παλαιά χρέη, όσο και για τα χρέη της πανδημίας, θα αθροιστούν σε μια νέα, ενιαία οφειλή, η οποία θα ρυθμιστεί, αναλόγως του ύψους εκάστης οφειλής, σε 24-360 δόσεις, προκειμένου, έτσι, να μπορούν να εξυπηρετηθούν. Η νέα αυτή Μέγα-Ρύθμιση, σε αντίθεση με τις υφιστάμενες, πρέπει οπωσδήποτε να αποσυνδεθεί και να ανεξαρτητοποιηθεί από την μελλοντική εξυπηρέτηση των τρεχουσών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων, γιατί αλλιώς δεν θα μπορέσουν ποτέ να εξυπηρετηθούν, ούτε τα παλιά χρέη, ούτε τα τρέχοντα, ούτε τα μελλοντικά.

 

Χρέη σε Τράπεζες & Funds

·        Κατάργηση των νομοθετικών διατάξεων περί Κύριας Κατοικίας και επαναφορά της οριζόντιας, νομοθετημένης Προστασίας της 1ης Κατοικίας, ανάλογης με εκείνη που ίσχυε μέχρι την 31/12/2014, με προστατευόμενη αντικειμενική αξία πρώτης κατοικίας για τετραμελή οικογένεια τα 350.000 ευρώ.

·        Επαναφορά των διατάξεων περί απαγόρευσης πλειστηριασμών 1ης Κατοικίας, με την αναπροσαρμογή των όρων και των προϋποθέσεων της απαγόρευσης στην αντικειμενική αξία των 350.000 ευρώ.

  • Νομοθέτηση του υποχρεωτικού για τις Τράπεζες επανακαθορισμού, όλων ανεξαιρέτως των απαιτήσεων από τις πάσης φύσης πιστώσεις φυσικών και νομικών προσώπων, αφαιρώντας και διαγράφοντας από τα σημερινά, φουσκωμένα υπόλοιπα, όλες τις λογιστικοποιήσεις παράνομων και καταχρηστικών χρεώσεων, με τους τοκισμούς τους ανατοκισμούς και τις κεφαλαιοποίησεις τους.

  • Ορισμός του χρόνου αποπληρωμής κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2, άρθ. 39, Ν 3259/2004, ήτοι αποπληρωμή της προκύπτουσας μετά τον επανακαθορισμό τραπεζικής οφειλής σε διάστημα 5-7 ετών, εκ των οποίων, τα 2 πρώτα έτη θα αποτελούν περίοδο χάριτος, με την αποπληρωμή να πραγματοποιείται σε ισόποσες περιοδικές δόσεις, εκτός και αν τράπεζες, servicers και δανειολήπτες συμφωνήσουν διαφορετικά.

  • Τροποποίηση όλων των διατάξεων του ΚΠολΔ που ενισχύουν την τραπεζική αυθαιρεσία, με πρώτες αυτές που αφορούν : (α) την προνομιακή κατάταξη τραπεζών και funds στα πλειστηριάσματα, μπροστά από το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία, που νομοθετήθηκε με την τροποποίηση του 2015, με την επαναφορά της τάξης των πιστωτών, ήτοι της σειράς ικανοποιήσεώς τους, στις προ της ανωτέρω τροποποίησης διτάξης του ΚΠολΔ και (β) την fast track μείωση του τιμήματος των πλειστηριασμών, που νομοθετήθηκε με την πρόσφατη τροποποίηση του 2021.

  • Τροποποίηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την διενέργεια των Ηλεκτρονικών Πλειστηριασμών, με την κατάργηση της διάταξης περί ελεύθερης εκποίησης του ακινήτου από τον Συμβολαιογράφο, σε οποιοδήποτε τίμημα, μετά τον δεύτερο άγονο πλειστηριασμό.

  • Νομοθέτηση της υποχρεωτικότητας, για Τράπεζες, Servicers και Funds : (α) ως προς την συμμετοχή τους στις διαδικασίες του θεσμού της Διαμεσολάβησης και (β) ως προς την αξιολόγηση και την αιτιολογημένη μόνο απόρριψη αιτημάτων Δανειοληπτών στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών.

  • Κατάργηση της καταχρηστικής και υποχρεωτικής για τον Δανειολήπτη αναγνώρισης και αποδοχής των απαιτήσεων Τραπεζών, Servicers και Funds, κατά την διαδικασία καταχώρησης αιτήματος στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα του Εξωδικαστικού Μηχανισμού Ρύθμισης Οφειλών και κατά την υποβολή αντίστοιχου αιτήματος, κατά την διαδικασία του Κώδικα Δεοντολογίας ΤτΕ, στο τραπεζικό κατάστημα, στα γραφεία των Servicers και, ηλεκτρονικά, στις ιστοσελίδες των τραπεζών.

  • Νομοθετικός επαναπροσδιορισμός της έννοιας του Μη Συνεργάσιμου Δανειολήπτη και παράλληλη νομοθετική πρόβλεψη της έννοιας του Συνεργάσιμου και Μη Συνεργάσιμου Τραπεζίτη.

  • Αναθεώρηση, επαναπροσδιορισμός και τροποποίηση των διατάξεων του Κώδικα Δεοντολογίας ΤτΕ, περί Ευλόγων Δαπανών Διαβίωσης, με την προσαρμογή τους στη νέα πραγματικότητα του οικογενειακού προϋπολογισμού, όπως διαμορφώθηκε από την πανδημία και τις υπέρμετρες, πληθωριστικές αυξήσεις στα κόστη κατοικίας, ενέργειας και στο καλάθι της νοικοκυράς.

  • Τροποποίηση του Πτωχευτικού Νόμου, επαναφέροντας την διαδικασία της ατομικής και εταιρικής πτώχευσης, από τα τραπεζικά καταστήματα και από τα γραφεία servicers και funds, στην Δικαιοσύνη.

  • Απαγόρευση κατάθεσης αιτημάτων πτώχευσης για μη βέβαιες, μη ορισμένες, μη εκκαθαρισμένες και επίδικες απαιτήσεις. Τροποποίηση των μαχητών τεκμηρίων παύσης πληρωμών, με πρώτη την κατάργηση, ως τεκμηρίου, της Διαταγής Πληρωμής που δεν επιδόθηκε ή που εκκρεμοδικεί η εκδίκαση της ανακοπής της.

  • Νομοθέτηση της υποχρεωτικής αποδοχής από Τράπεζες, Servicers και Funds, της δεσμευτικής πρότασης του Δανειολήπτη για διευθέτηση και βιώσιμη ρύθμιση των οφειλών του, ανά κατηγορία πίστωσης και τράπεζα, στο διπλάσιο (200%) του μέσου τιμήματος μεταβιβάσεων και αναμεταβιβάσεων των χαρτοφυλακίων εκάστης τράπεζας κατά το τελευταίο 12μηνο, με την ταυτόχρονη απαγόρευση της κερδοσκοπίας, προς βλάβη της περιουσίας του Δανειολήπτη, σε ποσοστό άνω του 100%. Έτσι, κάθε Δανειολήπτης θα μπορεί να τακτοποιεί την οφειλή του στο διπλάσιο (200%) του τιμήματος στο οποίο θα το μεταβίβαζε ή θα το επαναγόραζε η τράπεζα ή που θα το αγόραζε από την τράπεζα ή την δευτερογενή αγορά το fund, με αποτέλεσμα, έτσι, Τράπεζες και Funds, να εξασφαλίζουν αποδόσεις της τάξης του 100%, ενισχύοντας αντιστοίχως την κερδοφορία και τα ενεργητικά τους.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

script data-cfasync="false" type="text/javascript" id="clever-core">