Ιδιωτικοποιούν την υγεία αλλά θέλουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δημόσιο; - Ο Έβρος μπορεί να αποκτήσει κεντρικό ρόλο

 

Σπύρος Δέδογλου 


Αυτοί που θέλουν να πουλήσουν ακόμη και το νερό, προσπαθούν να μας πείσουν ότι θέλουν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπό δημόσιο έλεγχο.

Για τρεισήμισι χρόνια λένε ότι έχουν προχωρήσει στην καλύτερη επιλογή για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την πώληση του 67% των μετοχών.

Επισκέψεις επί επισκέψεων στον Ο.Λ.Α. κυβερνητικών στελεχών, δηλώσεις επί δηλώσεων και ξαφνικά ο υποκλοπέας πρωθυπουργός ανακαλύπτει την γεωστρατηγική σημασία του λιμένα και δηλώνει δεν πωλείται για " γεωστρατηγικούς λόγους"....

Προηγουμένως είχαμε μια αναβολή διαγωνισμού με την αποχώρηση δύο ενδιαφερόμενων εταιρειών, για λόγους που κανείς μας δεν γνωρίζει, τουλάχιστον στην δική μας περιοχή. 

Ο Αμερικανικός παράγοντας υπήρχε  από την αρχή και κανείς δεν αμφισβητεί την παρουσία του στην Αλεξανδρούπολη με την χρήση του λιμένα, εκτός του  ΚΚΕ.

Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που ξαφνικά ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε την ακύρωση του διαγωνισμού; Να θυμίσουμε ότι έγινε την ημέρα που υπήρξε η σύγκρουση με τον κουμπάρο της Ντόρας, εφοπλιστή και μεγαλοεκδότη, κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, αυτό απλά το αναφέρω ως σύμπτωση, δεν γνωρίζω κάτι.

Η γεωστρατηγική θέση της Αλεξανδρούπολης δεν μεταβάλλεται, όπως φυσικά και το λιμάνι της, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με αυτά του Μπουργκάς και της Κωστάντζας όπως και με τα λιμάνια της Εγνατίας (Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Ηγουμενίτσα).

Αυτή η θέση είναι που το καθιστά ελκυστικό για την αξιοποίηση του και προκαλεί το ενδιαφέρον επενδυτών.

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει μονοθεματικό, πρέπει να αξιοποιηθεί η τεράστια εμπορική του δυνατότητα.

Είναι προφανές ότι θα επιχειρήσουν οι άριστοι της επικοινωνίας, με διάφορα τερτίπια να πείσουν για το ορθόν της απόφασης τους να μείνει σε δημόσιο έλεγχο, την ώρα που έχουν ψηφίσει την ιδιωτικοποίησης υγείας.

" Ουδέν κακόν αμιγές καλού" όμως, σύντομα η νέα μεγάλη πολιτική αλλαγή με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα, μπορεί να  επαναφέρει τη μέθοδο των υποπαραχωρήσεων που είχε προκριθεί και που επιλέγουν όλες οι σύγχρονες χώρες.

Το λιμάνι παραμένει σε δημόσιο έλεγχο και παραχωρεί υπηρεσίες σε ιδιώτες για διάστημα 25 ετών . Υπήρχε ενδιαφέρον πριν την διακυβέρνηση της χώρας αναλάβει ο υποκλοπέας πρωθυπουργός, οποίος επέλεξε την πώληση μόνο για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ενώ για αυτό της Καβάλας συνέχισε την ίδια διαδικασία, αυτή των υποπαραχωρήσεων.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η σύνδεση της τοπικής κοινωνίας με το λιμένα της πόλης, αφού και τη δυτική χερσαία ζώνη μπορεί να πάρει ο δήμος,αλλά και έσοδα να έχει από την εμπορική δραστηριότητα.

Έχω κάνει μια διαδικτυακή συζήτηση με τον πρώην γενικό γραμματέα λιμένων Χρήστο Λαμπρίδη, όπου αναλύθηκαν και οι διαφορές πώλησης με υποπαραχώρησης ( Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ )

Η γεωστρατηγική θέση της Αλεξανδρούπολης και ολόκληρης της Θράκης, πρέπει να αξιοποιηθεί με την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας, την οποία είχε δρομολογήσει ο Αλέξης Τσίπρας με δημιουργία διακρατικής εταιρείας με τη Βουλγαρία, και βέβαια το λιμάνι στο οποίο αναφερόμαστε

Επίσης η δημιουργία φορέα συναντίληψης και συνανάπτυξης  των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με έδρα τη Θράκη,θα μας βοηθήσει σημαντικά στην επανασύνδεση με τον ιστορικό μας χώρο.

 Ο Έβρος μπορεί να αποκτήσει κεντρικό ρόλο από μια  προοδευτική κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα.


Σπύρος Δέδογλου

Πρώην Συντονιστής της Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ Έβρου 





Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια