Συνάντηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξη Τσίπρα, με το προεδρείο της ΕΕΚΕ

 


Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, θα έχει συνάντηση με το προεδρείο της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), αύριο Πέμπτη 19 Ιανουαρίου, στις 12:00, στα κεντρικά γραφεία του κόμματος.

Η συνάντηση αυτή γίνεται στην χρονική συγκυρία όπου η ακρίβεια καλπάζει στα ράφια με το «καλάθι του νοικοκυριού» όχι μόνο να μην φρενάρει τις ανατιμήσεις, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις οι αυξήσεις σε προιόντα να ξεπερνούν ακόμα και το 70% μέσα σε μία εβδομάδα, σύμφωνα με τα αποκαλυπτικά στοιχεία για την πορεία των τιμών των προϊόντων που έρχονται από τις καταγραφές της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ). 

Το φαινόμενο που παρατηρείται και κατά τις πρώτες ημέρες του 2023 έχει προκαλέσει σύγχυση στους πολίτες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα συσκευασίας κατεψυγμένων λαχανικών, που την τελευταία εβδομάδα του 2022 πωλούνταν έναντι 2,12 ευρώ και την πρώτη εβδομάδα του 2023 έναντι 3,33 ευρώ (αύξηση 57%).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκρηκτικής αύξησης στην τιμή προϊόντος στο «καλάθι του νοικοκυριού» αποτελούν οι κρέμες για βρέφη. Συγκεκριμένα, την εβδομάδα 16-22.11.2022 η τιμή κρέμας για βρέφη (Γιώτης Μπισκοτόκρεμα 300 γρ.) ήταν 2,73 ευρώ. Την αμέσως επόμενη εβδομάδα, η τιμή του ίδιου προϊόντος εκτοξεύθηκε στα 4,66 ευρώ. Με λίγα λόγια, η τιμή της κρέμας αυξήθηκε 70,69% σε μόλις μία εβδομάδα.

Όπως προκύπτει, από τη θέσπιση του «καλαθιού του νοικοκυριού» και μετά οι τιμές σε βασικά προϊόντα, όπως ζυμαρικά, απορρυπαντικά, γλυκά και βρεφικά προϊόντα, έχουν αυξηθεί. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Απόστολο Ραυτόπουλο, το παραπάνω δεν αφορά μόνο επώνυμα προϊόντα αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, «γεγονός που δημιουργεί την εικόνα μιας ανεξέλεγκτης αγοράς όπου ο καθένας κάνει ό,τι θέλει».

Σε αρκετά προϊόντα μειώθηκε η ποσότητα στη συσκευασία του προϊόντος, αλλά ταυτόχρονα αυξήθηκε η τιμή. Σε μερικά προϊόντα φαίνεται να είναι σχεδόν ίδιες οι τιμές, ωστόσο, αν προσέξει ο καταναλωτής πόσο μειώθηκε η ποσότητα, θα καταλάβει πόσο μεγάλη είναι η αύξηση. 

Πηγή: Αυγή


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια