Recents in Beach

Hellenic Train / Ολομέτωπη επίθεση στους εργαζομένους της

 


Μετά την εκ περιτροπής εργασία και την εθελούσια έξοδο βάζει στο τραπέζι τις μειώσεις μισθών και τις απολύσεις συμβασιούχων

Την ίδια στιγμή που καθημερινά τα νεύρα των επιβατών της Hellenic Train γίνονται κουρέλια λόγω των κάθε λογής προβλημάτων/καθυστερήσεων ειδικά στον προαστιακό, η ιταλική εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει τα μέτωπά της, καθώς επιμένει να βάζει στο στόχαστρο τα δικαιώματα των εργαζομένων της.

Μάλιστα, σε νέα συνάντηση που είχε η διοίκηση της ιταλικής εταιρείας με τα σωματεία των εργαζομένων την Τετάρτη, εκτός από την εκ περιτροπής εργασία και την εθελούσια έξοδο που είχε θέσει ως μέτρα περικοπών του λειτουργικού κόστους, έβαλε στο τραπέζι τις μειώσεις μισθών και τις απολύσεις συμβασιούχων!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κοινή ανακοίνωση των σωματείων (ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠΕ), η Hellenic Train έκανε εκ νέου παρουσίαση της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται, αναφέροντας πως προβλέπεται να παραταθεί και για το 2024-25.

Επιπροσθέτως, επισήμανε πως «η ισχύουσα κατάσταση είναι αναστρέψιμη, με την προϋπόθεση να υπάρξει από πλευράς του Δημοσίου επιπλέον ενίσχυση του ποσού το οποίο προβλέπεται από τη σύμβαση των ΥΔΥ. Σε διαφορετική περίπτωση, η Η.Τ θα αναγκαστεί να λάβει μέτρα προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να είναι βιώσιμη».

Τα μέτρα που έθεσε στο τραπέζι για το 2024, μεταξύ άλλων, είναι:

1. Μη εφαρμογή της αύξησης των 30 ευρώ που προβλέπεται από την ισχύουσα ΣΣΕ για τον Σεπτέμβριο 2024.

2. Μείωση του τεχνικού επιδόματος από 1,50 σε 1 ευρώ.

3. Μείωση της αποζημίωσης των διαχειριστών εμπορευμάτων από 5 σε 3 ευρώ/βαγόνι.

4. Μείωση 10% στα επιδόματα ευθύνης.

5. Εφαρμογή εκ περιτροπής (2 ημέρες) εργασία για όλους τους εργαζόμενους για 9 μήνες.

6. Εξέταση εθελούσιας εξόδου.

7. Μη ανανέωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Τα σωματεία, αφού ξεκαθάρισαν ότι η μη ανανέωση της σύμβασης συνιστά απόλυση, επέμειναν στην αρχική τους θέση μη αποδεχόμενα τα μέτρα που θέτει η εταιρεία και προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις.

Οπως έχει ξαναγράψει η ΑΥΓΗ, είναι πασίδηλο το γεγονός της εργαλειοποίησης των εργαζομένων εντός της διαμάχης ιταλικής εταιρείας και υπουργείου Μεταφορών, καθώς παραμένει ανεπίλυτη η εκκρεμότητα με τις εκατέρωθεν οφειλές/αποζημιώσεις και τον ακριβή προσδιορισμό αυτών. Τη στιγμή μάλιστα που η Η.Τ., μεταξύ άλλων, αξιώνει επιπλέον 15 εκατ. ευρώ από τα 50 εκατ. ετήσιας αποζημίωσης για τις άγονες γραμμές, δικαίωμα που της δίνει η σύμβαση που υπέγραψε η Ν.Δ., όπως προκύπτει από τις χρηματοοικονομικές της καταστάσεις στις οποίες περιγράφονται συνολικά έσοδα για το 2022 στα 153,89 εκατ. έναντι 112,33 εκατ. το 2021.

Σε συνάντηση μεταξύ των εργαζομένων και του υπουργείου, σύμφωνα με τα σωματεία, το υπουργείο «έδειξε διάθεση να συζητήσει με την H.T και να παρέμβει προκειμένου να μην κληθούν να πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα προβλήματα χρηματοδότησης των σιδηροδρομικών μεταφορών και τις συνέπειες των ζημιών στην υποδομή που προκάλεσαν απομείωση των εσόδων». Χθες, μάλιστα, ήταν προγραμματισμένη και σχετική συνάντηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων στο υπουργείο Μεταφορών.

Πηγή: Η ΑΥΓΗ

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

script data-cfasync="false" type="text/javascript" id="clever-core">